onsdag 28. august 2013

Tilbake til Røttene - en reise i tid og rom på en måte!

Oseberghaugen, Healingsession 1 - jeg ble døpt i kirken like bortenfor!
 Etter å ha tilbrakt helgen i de magiske fjellene i Rondane, kom jeg til Tønsberg, mitt fødested mandag kveld. Det var tøffe opplevelser der opp i fjellene, men jeg er glad for at det var der jeg var og at jeg tilbrakte dagene sammen med den personen jeg gjorde.(fjellene der er kjent for å ha sterkest tyngdekraft i hele verden) Mange oppklaringer ble gjort, karma løst, mønster brutt. Vi renset oss i vannet der opptil flere ganger daglig, gikk 12 timers tur i fjellene på søndag den 26/8. Tårer ble utløst og jeg/vi fikk kjenne på hele følelses og emosjonsspekteret. Mediterte ved foten av et fjell - det føltes sterkt og jeg kunne strømningene fra hendene mine mye tydeligere enn noen gang før. Ja, for jeg har vel heller ikke nevnt at jeg har tatt Reiki 1 kurs, og holder på med healing av meg selv i disse dager.
Vel - det har skjedd mye, men denne bloggen skulle handle om dagens opplevelser, som jeg har bestemt meg for å dele. Dere får tro hva dere vil :)
Jeg startet dagen med å reise til Oseberghaugen ved Slagen kirke. Jeg hadde tenkt meg ut 3 steder jeg ville besøke, uten egentlig å vite hvorfor. Da jeg kom til Oseberg, forstod jeg det. Jeg er døpt i slagen kirke - det var der navnet mitt ble manifestert. Charlotte Hagen..... Charlotte betyr "fri mann" og det er vel ikke lenger noen hemmelighet at jeg liker å lage hager! - i numerologien kommer 11 opp som mitt uttrykkstall - det er et mestertall.
Jeg plasserte meg selv midt oppå Oseberghaugen og gjorde dagens første meditasjon. Fikk umiddelbart kjenne at dette stedet innehar meget sterk energi - og det er vel med det rette, for det største vikingskipet er funnet nettopp der! Da jeg var ferdig ble jeg så full av energi at jeg løp rundt haugen og klemte på alle trærne, klatret i noen av de og var rett og slett bare full av takknemlighet!
Slottsfjellet
 Sted nummer to: Slottsfjellet. Tok meg selv i å forstå hvorfor jeg måtte dit og - jeg ble født i Tønsberg by, og med rette måtte jeg opp på høyden av byen, til de gamle ruinene rundt borgen. Mangt og mye har utspilt seg i historien i og rundt borgen - jeg lot meg spesielt tiltrekke av et navn på et skilt der oppe - Dronning Blanca, vet enda ikke hvorfor....
Jeg satte meg ned ved ruinmurene slik at jeg kunne ha solen i ansiktet. Jeg er født 7.september 1982 - fødselstall 7 - mystikernes tall i følge Pytagoras. Og noen ganger føler jeg meg virkelig som en mystiker - jeg har det med å ha en utømmelig nysgjerrighet for det esoteriske, det skjulte - kall det gjerne det okkulte. Ja, jeg dras mot det, hele tiden- men alltid med et kritisk øye og alltid på vakt. Men jeg MÅ finne ut hva som er og hva som ikke er - og ikke minst hvilken hemmelighet plantene viser oss, skjuler for de som ikke kan se med de øynene. Det er noe med plantene, det er noe med meg og plantene. Jeg plukket med meg noen marikåper som var der i nærheten, igjen uten å ane hvorfor!





I denne byen ble jeg født

Etter healingsession på slottsfjellet

Utsikt mot barndomshjemmet, fra slottsfjellet

Gullkrona
 Vel nede fra Slottsfjellet, kjørte jeg i retning av Sem kirke. Målet mitt var utvilsomt Gullkrona, skogen som ligger rett ved Gården eller skal jeg kalle det "slottet" til Grev Wedel Jarlsberg.
Det første som skjedde var at jeg ble trukket rett mot gravstedet til min Mormor, Johanne. Johanne drev med fotsoneterapi, helsekost og urter - og de senere årene har jeg følt en sterk connection til henne - som om hun fremdeles er her og lærer meg. Det er fra henne jeg har det - det mystiske. Men det som er litt rart her, og som plutselig fikk meg til å tenke.... hun var oppvokst i Molde, men giftet seg og bodde store deler av livet i Tromsø, der mamma er født og oppvokst. Mamma flyttet til Tønsberg pågrunn av Pappa og Mormor havnet tilslutt også her. Jeg falt litt sammen der, felte noen tårer og faktisk. Da jeg gikk derfra støtte jeg direkte på et gammelt bjørketre med 8 chagaer. hm - så gikk jeg for å hente tingene mine i bilen og dermed svingte pappa inn på parkeringsplassen. Han visste ikke at jeg var akkurat der. - vi snakket litt, før jeg vandret i retning Gullkrona. Visste ikke hvorfor jeg skulle inn der - bare en ting, og det er at det ikke er så langt fra der jeg er vokst opp og jeg forstod at det måtte ha noe med veien min å gjøre - skjebnen på en måte. Min oldefar på pappas side arbeidet for greven, akkurat her - og fikk en gård på Broen - der pappa er vokst opp. Så jeg følte vel på en måte at jeg hadde begge familiene med meg inn der. Mørkt og dunkelt, med bare noen få solstråler mellom trærne. Gamle, store, tjukke trær.
Jeg gikk rundt der inne - forstod ikke hva jeg skulle oppdage, bare visste hva jeg skulle oppdage. Så var det myggen, store feite mygg - omringet meg, lot meg ikke være i fred. Egentlig leitet jeg etter et sted å sette meg ned, for å kjenne litt på det mørke, dystre der inne. Men jeg kunne ikke sitte stille noe sted - myggen var uutholdelig rett og slett. Hundrevis av dem liksom.
Det var da jeg la fra meg sekken, midt i et slags kryss, der stien delte seg i 4. Jeg satte musikk på ørene og begynte å danse, begynte å snurre rundt og rundt, hoppe, turne. Jeg kjente at jeg ble fyllt med en helt ekstraordinær glede, kjærlighet. Det begynte å boble inni meg - og det var da jeg forstod! Chagaene, plantene på veien inn dit, myggen, dansingen. Jeg forstod at jeg var på riktig vei! Hele dagen hadde ledet meg til denne forståelsen! Skjebnetall 9 - jeg kan gjøre alt jeg vil og vise andre, lede andre, inspirere andre, hjelpe andre, helbrede, vise vei, bruke planter som medisin.... men ikke minst - lære opp barna!
Det gikk opp for meg som det aldri før har gjort - at jeg kan hjelpe andre ved å bare være meg selv, ha det gøy, leke, danse, synge spille, sanke mat i naturen, lage mat, turne, kjøre snowboard, skate....... alt!
Gullkrona

 Danser i skogene

Ringen er sluttet

Farmor og Farfar

Mormor
 Jeg var så fyllt av takknemlighet da jeg gikk ut av skogen og plukket med meg en hel kurv med valerianarot, med myggen svermende rundt meg. Myggen var ikke engang plagsom, jeg takket dem for å ha vist meg! Da jeg kom tibake til parkeringen var jeg innom begge gravstedene - og takket dypt for at akkurat jeg er den jeg er - en videreføring av dem - i min egen unike miks! Og samtidig takket jeg mine egne foreldre for å ha gitt meg muligheten til å være akkurat meg! Jeg hogde ned et par av chagaene og følte meg som verdens rikeste og heldigste menneske. Livet er i sannhet en magisk reise - hvis man bare tror på det og åpner øynene for det! En dyp takk til GUD, Chi, kraften, lyset, kjærligheten, limet som binder alt sammen i en evig symfoni! TAKK - endelig kan også jeg slå røtter i denne forunderlige verden, som jeg ikke riktig har forstått meg på - før NÅ
Dette treet hadde 8 chagaer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar