onsdag 15. mai 2013

Tør du å surfe bølgen?

They are here! Låven er full av dem, og de gleder seg til å komme ut

Jeg synes de er ganske søte og nysgjerrige!

Jeg er til vanlig ganske trøtt om morran. En dag for litt siden, jeg hadde nettopp åpnet øynene, løftet litt på gardina - og dette var synet som møtte meg! Bildet ble ikke så veldig bra i forhold til hvordan det så ut i virkeligheten - flaks jeg hadde kameraet rett ved senga - for det var et ganske magisk syn.....

To glade og nysgjerrige alohabarn på besøk! Stua så ut som Villa ville kulla etterpå! hahaha  








Sånn ser det ut nå - gleder meg skikkelig til plantene blir enda større! Jeg har jo alltid ønsket meg en innendørsjungel.
I dag har vært en spesiell dag - alle dager er jo spesielle, men noen er litt ekstra! Det begynte med at jeg var trøtt! (men det var jo ikke så spesielt) - så presset jeg en grønn juice - det er freshe saker å starte dagen med og kan anbefales.
Vet dere forresten at solen har hatt tre kjempe store utbrudd de siste to dagene? Det tar jo helt av oppi der! Dere tenker kanskje at det ikke påvirker oss? Men jeg tror det gjør det, for nå har jeg undersøkt dette fenomenet i et par år, og jeg merker det på kroppen før jeg leser om det! Da kan det for eksempel verke litt i kroppen, spesielt på de stedene jeg har spenninger og blokkeringer og så får jeg høyt blodsukker og så kan jeg få et veldig trykk i hodet - og føle meg trøtt som ja, kommer ikke på en bra sammenligning - kanskje som flaggermus? De henger jo oppned og sover, så de må være ganske trøtte!
Så har jeg prøvd å lese og sette meg litt inn i hva som egentlig skjer med oss - det er nok for det meste et studie av hva andre skriver om dette og hvordan de føler seg. Når disse partiklene treffer jorda og oss, er det som om det presser ut av oss negative føleser, emosjoner, tanker. Akkurat som om alt kommer til overflaten. Jeg hører folk snakke om sånne ting i de dagene det pågår - enten de har ligget våkne hele natten, eller det oppstår kjipe situasjoner på dagtid. Smerter blir kraftigere og mange sliter med hodepine.... Bare for å nevne noe.
Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver det her, men det er kanskje noe å rette oppmerksomheten mot? For om det er så - så kan dette i mange tilfeller være til hjelp, og man kan bruke disse dagene til å bearbeide det som skulle vært frigjort fra kroppen (for lenge siden) ??? - ja, ta tak i det liksom!

Vel, idag var jeg hos kiropraktor, tok røntgen av hele ryggraden - det var sprøtt. For jeg hadde visst et lite kompresjonsbrudd i ryggen, nakken min bøyer feil vei, og det var litt ugg i korsryggen. Vridd og  litt skeivt bekken. Ja, det var ikke småtterier og jeg ble litt satt ut - selv om jeg vet at det kunne vært så mye mye værre! Jeg har jo herjet med kroppen min siden jeg var liten - brukt et helt liv på å komme ut av posisjon - og nå er tiden inne for å prøve å rette det opp igjen!
Jeg føler bare for å gjøre grundig opprydningsarbeid både på det indre og ytre plan - det har jo pågått en tid - men igjen er det mange ting å ta tak i!
det jeg ønsker meg mest av alt er en kropp som fungerer sånn som en menneskekropp skal - og det tror jeg mange av oss ikke fatter rekkevidden av. Vi vet ikke hva det vil si å ha god helse, ha sansene i orden, være smidige i ledd og muskler, tenke klart (uten negative tanker) og i bunn og grunn leve ut den beste versjonen av oss selv!

Ja, så dro jeg hjem da, og fant ut at det kan bli litt dyrt - å gå til kiropraktor så mye som jeg bør. Men det ga meg noen svar - for med en sånn nakke er det ikke så rart at jeg har slitt med konsentrasjonen, slitt med å jobbe, vært veldig mye trøtt og i det hele tatt hvorfor det gjør vondt! hahaha - men jeg lurer jammen meg på om ikke smerteterskelen eller toleranse av smerte er litt høy - og det er kanskje ikke så bra i alle tilfeller.

Jeg har i grunn aldri vært så veldig opptatt av penger, for etter min mening skal de flyte inn og ut av kontoen som en evig strøm - med en jobb her og et oppdrag der. Problemet i disse dager er jo at alt koster penger - snart skal "de" vel ta seg betalt for drikkevannet vårt og? Faste utgifter som jeg har prøvd å unngå hele mitt liv, ser plutselig ut til å strømme på (ja strøm og..) man slipper liksom ikke unna - og det er greit at jeg begynner å bli voksen og må ta ansvar og alt det - men hvis det er det som er å være voksen - jeg mener og jobbe og slite for å få betalt unna regninger og slikt. Ja, da tror jeg heller jeg står over den voksengreia, for det ødelegger flyten i livet mitt. Og jeg har blitt fortalt at det viktigste jeg kan gjøre er å holde god flow - gjøre de tingene jeg liker og så vil pengene komme deretter! Kanskje litt sånn naiv, men jeg er blond og har derfor unnskyldning!
Mange ville kanskje si at jeg har tatt noen dumme valg, som har havnet i en situasjon som denne - nå har jeg jo ikke forklart den i detalj men.... Men jeg hadde det gøy, levde livet til det fulle - lot ikke en eneste mulighet gå fra meg - og selv om det brakte med seg mange syke syke situasjoner så er det jo fra dem jeg har lært fra - og det er det som har formet meg til den jeg er i dag - og det ville jeg ikke byttet ut med noe/noen andre. Jeg har det gøy jeg! Hopper rundt i stua, danser med plantene, maler sommerfugler, hører på musikk, lager rå sjokkis osv... Og når det dukker opp en jobb, gjør jeg den med glede! Og faktisk så prøver jeg å stable min egen virksomhet på beina - men egentlig føler jeg det er unødvendig å kalle det en virksomhet - jeg gjør bare det jeg liker å gjøre! Og det er: lage mat, knekkebrød, foredle mat, stelle med planter, grave i jorda, male, tegne, lese, studere, trene - og ikke minst så liker jeg å holde kurs, være lærer, snakke med folk - hjelpe de med kosthold og trening. Jeg liker å hoppe trampline, kjøre snowboard, skate, gå på line, løpe rundt i skogen, sanke urter, finne chaga, spille piano, gitar, trommer - og jeg trenger å gjøre alle disse tingene for å være glad - for det er meg. Men det er jo ikke dermed sagt at jeg ikke skal jobbe - for jeg kan jobbe med alle disse tingene, hver dag! Jeg trenger egentlig ikke å kalle det jobb, for det er livet mitt - det er det jeg gjør, det er det jeg er!
Og da må jeg heller bare lære meg å stole på at det kommer penger inn på kontoen til det jeg trenger - og litt til så jeg kan dele! Jeg tror ikke det er meningen at vi skal være fattige - jeg tror på overflod. Men denne overfloden må være egofri - det må flyte, det må sirkulere. Og for at det skal fungere, så kan vi ikke samle oss opp, spare - vi må dele, vi må gi - først da vil vi oppleve å ha alt det vi trenger og mere til!


Så, kanskje kan jeg hjelpe nettopp deg med noe? Treningsøvelser som kan bringe skjelettet tilbake i rett posisjon, bli myk og smidig i kroppen? Kanskje ønsker du å forandre kostholdet ditt - jeg kan tilrettelegge det individuelt for deg - og jeg kan gjøre det på mail! Jeg kan hjelpe deg å etablere din egen økologiske hage - med grønnsaker og urter eller du kan svinge innom en tur og se hvordan jeg gjør det! Jeg lager glutenfrie knekkebrød, dehydrerte og supersunne, lager rå sjokolader for deg som vil ha et sunnere alternativ til sukker og snop. Er det andre ting i livet du sliter med, så har jeg et skarpt øye og ærlig tale og kan raskt hjelpe deg med å komme ut av et mønster du er fast i! (hvis du tør ... haha)
Ellers vil jeg oppfordre til å ha det mest mulig gøy i hverdagen. Gråt lite, le masse - og hvis det er vanskelig kan du prøve å kile deg selv under armene. La bekymringene fare - hva gjør det vel om du ikke får betalt den regningen i tide? Kanskje alle bare skulle slutte å betale regniner i dag? Da hadde vi fått slutt på den galskapen en gang for alle - som om det var din feil at du ble født? Skulle ikke være nødvendig å betale for sin egen eksistens. hahahaha
It`s up to you guys - make the change!

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis




Ah, før jeg glemmer det - en sang! Digg, hør på den - soft, chill og snill!
http://www.youtube.com/watch?v=AyKXaqc7Czo

1 kommentar:

  1. Dette er en åpen invitasjon for dere alle til å bli en del av den største organisasjonen i verden og nå toppen av karrieren. Når årets rekrutteringsprogrammer begynner og vår årlige høstfest er nesten for hånden. Stormesteren ga oss mandatet til alltid å nå mennesker som deg, så benytt anledningen og bli med i den store Illuminati-organisasjonen, bli med i vår globale enhet. Ta med de fattige, trengende og talentfulle til
    Fremtredenen av berømmelse og rikdom. Få penger, berømmelse, krefter, sikkerhet, få.
    anerkjent i din virksomhet, politiske karriere, stiger til det høyeste i hva du enn gjør
    Beskyttet åndelig og fysisk! Alt dette vil du oppnå i
    et glimt av øyne

    Illuminati har ingen tilknytning til Satanisme, Luciferisme eller noen religion. Mens våre individuelle medlemmer har lov til å følge uansett hvilken guddom de velger, opererer vi utelukkende til fordel for og beskyttelse av den menneskelige arten.

    Aksepterer du å være medlem av denne nye Illuminati verdensordenen?
    Ring & WhatsApp +19735567426
    📩 carlosmacdonald234@gmail.com

    SvarSlett