søndag 21. august 2011

Takk, thank you, obrigada, merci....

Det er viktig å takke (It`s important to say thankyou). Jeg er flinkere til å si unnskyld enn å si takk. Jeg mener, man sier jo takk for de vanlige tingene, som takk for maten og takk hvis man får noe og sånn,  men hvor ofte takker man for de andre tingene i livet? Som den fantastiske solnedgangen, den utrolige stjernehimmelen, fargene i naturen, snøen på fjellet, bølgene i havet, frukten på trærne osv.
Egentlig ville jeg bare si takk til Marta, Andreas og Hilde for en uforglemmelig ferie. Thank you Lucia and Miguel for hosting us these two amazing weeks. I will always love you! Takk til dere andre jeg møtte på turen og. Takk til Chris for at du kjørte meg til Gardemoen, takk til pappa og Aud for en merkelig vinkveld - men fin ble den. Bra ble det! Takk til mamma og Dag som ba meg på god mat og vin og takk for at jeg alltid kommer i kontakt med mennesker som har noe å dele og som jeg kan dele noe til. Takk til tante Gro og Tormod som hjalp meg i flytteprosessen. JA. det hadde jeg glemt å si, og det var jo hele poenget med dette innlegget. det må være fordi jeg er fullstendig utladet akkurat nå, at jeg glemmer helt hva jeg egentlig ville si.
(det er slitsomt å flytte, det er slitsomt når du sover for lite hele tiden og det er slitsomt når du har et blodsukker som ikke alltid vil lystre..... derfor beklager jeg at noen av mine bloginnlegg bærer preg av en fryktelig, ukontrollerbar impulsivitet, samt en hel del slurv og slarv.)

Jeg har flyttet. Jeg flytter jo en gang i året. det har jeg gjort siden jeg var 19 år. det er ganske spesielt, men jeg har faktisk ikke bodd på samme sted i mer enn ett år av gangen de siste ti årene, med unntak av to år i Sogndal.
Denne gangen har jeg beveget meg til Aurland, som ligger i Sogn og Fjrodane. Det er bare en time unna Voss, en time unna Hemsedal og en time unna Sogndal. Tre steder jeg har god tilknytning til!
Jeg skal sette meg på skolebenken igjen, bare at denne gangen er skolen på en stor gård. Og gården er atpåtil økologisk!
Sogn jord- og hagebruksskole, ja jeg skal bli agronom. det er det tredje studiet jeg begynner på, men det er ikke fordi jeg har forandret retning her i livet, det er bare fordi jeg vil være det jeg tror på. Og jeg tror på økologisk jordbruk.
Jeg er faktisk drittlei av at jeg må godta å spise mat som ikke er økologisk, og det har jeg tenkt til å forandre på. Hvorfor i alle verdens dager skal jeg måtte godta at noen sprøyter gift på de sunne, gode grønnsakene som kroppen min har lyst til å nyttiggjøre seg av. Ødelegge Guds natur på den måten?
Hvorfor skal jeg godta at DE tømmer fluor i drikkevannet mitt? Hvorfor skal jeg godta at legene anbefaler meg å bruke aspartam (rottegift) som søtningsmiddel i stedet for sukker fordi jeg har diabetes, når begge deler burde være forbudt? Hvorfor skal jeg godta å bli prakket på vaksiner, som inneholder tungmetaller, som igjen utgjør en stor risiko for sykdommer INGEN ønsker å ha? HVORFOR?
Nei, jeg er ikke sinna, men jeg gidder heller ikke å stå å se på det. Jeg vil gjøre noe med det!

Takk for at jeg har våknet opp fra dvalen. Takk for at jeg har lært meg å tenke med hjertet. Takk for at vi nå går inn i en ny tid. Og med dette sier jeg  farvel til mitt gamle liv. It was great fun, but I need to move forward!

The adventure will continue

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar