søndag 27. desember 2009

Glade jul!,
















Lillejulaften ble fullført som vanlig med risgrøt og gløgg, pynting av juletre og grevinnen og hovmesteren. Snøen lavet ned på utsiden, så jeg og chris måtte stikke en tur ut midt på natten for å betrakte synet!
Julaften var helt perfekt. Mamma vekte oss med frokost på senga; kakao og julestrømpe. Siden bar det ut for å måke snø og hoppe med snowskate fra garasjetaket!
Vi dro til pappa på kvelden, og det ble et lystig lag, med juletregang, sang og spill. Og ikke minst julegaver! (Tusen takk for alt det fine jeg fikk)
1. juledag dro vi tilbake til mamma og spiste julelunsj. Etter det var jeg en tur ute på langrenn... måtte late som jeg var på polferd, for været var ganske rufsete! Senere på kvelden spiste vi Kveite og spilte spill, siden dro jeg og Chris på julejammen - vel og merke etter å ha ventet en og en halv time på en buss som aldri kom. Og det var et snøvær som man sjelden ser maken til!
Julejammen ble litt upersonlig i år, så jeg og Ann stakk opp på Maskinisten der vi møtte Inger og Camilla. Vi måtte løpe fra et par innpåslitne karer og dumpet først inn på feil nachspiel, der vi fikk oss hver vår øl, for så å stikke 2 min. senere. Kom på riktig sted og der ble det turn og pyramidebygging resten av natten.
2. juledag var det julelunsj og koldtbord hos Pappa, rødvin og akkkkevitt hører til. Møtte Inger senere på kvelden og ble på Masinisten til det stengte. Nach hos hippiesvenskene og afternach hos Lars Erik! Sitter hos mamma nå og føler meg ganske trøtt etter en deilig kalkunmiddag. I morgen er det hverdag og det årlig familieselskapet. (det kan bli interessant!)
Har lagt ut et lite utvalg med bilder i tilfeldig rekkefølge.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar