søndag 20. desember 2009

Juleverksted i Villa Østre








Jeg følte meg nødt til å lage et lite innlegg på denne lørdagskvelden som var litt utenom det vanlige!
Det har vært tradisjon i noen år nå at broren min inviterer til juleverksted med risgrøt, gløgg, pepperkaker og gode venner, også i år! Hans Erling hadde ved et uhell fått gløggen til å koke littegrann, så vi fikk ikke gleden av alkoholen i den. To av jentene jukset seg til mandelen i grøten, da de så den igjennom bunnen på plasttallerkenen. Chris laget kransekake på øyemål - som vist på bildene..... trenger vel ikke å gi den ytterligere kommentarer! Andre laget dorullnisser og julelenker. Pepperkaker og marsipanfigurer ble produsert på løpende bånd, mens enklelte fant seg et instrument å spille på. Plutselig ble det linet opp et lite kor rundt pianoet, og man kunne høre "vakker" julemusikk. Jeg personlig snek litt på trommesettet innimellom pannebåndheklinga. Guro (læreren) satte i gang et lite skuespill der hver av oss fikk ulike roller. Jeg fikk rollen som jungeltromme, og dermed produserte jeg så mye lyd at jeg ikke fikk med meg innholdet i stykket.... men morsomt var det i allefall!
Senere utpå kvelden forlot vi Villa Østre til fordel for Maskinistenes hus i Tønsberg. Der okkuperte vi dansegulvet og der ender visa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar