torsdag 19. mars 2009

Hjemme på Voss og klar for nye eventyr!

Jeg kom tilbake til Voss tirsdag kveld, etter et lite stopp innom Tante Gro og Tormod på Oppheim! Jeg følte en umiddelbar ro i kroppen nesten med en gang jeg tråkket over dørstokken!
Det er så deilig å fredelig her oppe på Øvsthus.
Onsdag dro jeg en tur i bakken, og møtte Eirik, Dag, AC, Gunvor, Gry og Bjørnar, og det var gøy å cruise rundt i verdens beste skianlegg igjen :)
Bodegaen var stengt av, og vi fant fort ut at de virkelig har tenkt å kjøre kvaliken til freeride konkurransen her. Veldig overranskende, da det ikke er det mest utfordrende terrenget, men vinkjelleren får duge denne gangen. Det er en svær bruddkant i super bodegaen, håper jeg får med meg når den raser ut. Det var uansett en kjempe fin dag på ski, da vi fikk droppet noen små klipper og lekt og rullet rundt i den super myke slushen!

Torsdag våknet jeg til en melding fra Linda, samt uvanlig sår hals. "Vil du være med på en liten topptur, med klipper i alle størrelser og morsomt terreng?"
Jeg brukte en halvtime på å bestemme meg, og få halsen på go igjen. Det var en nydelig liten tur, og det var god snø, og ganske riktig; morsomt terreng. Årets første skikkelige tur, dessverre på truger, fordi jeg ikke rakk å montere splitboardet. (Ironisk nok, siden Fri Flyt nylig har gått ut med at jeg tilogmed kjører park på spiltboard ;) ...)
Etter turen dro vi i Bavallen, og fikk oss noen fine run der. Møtte også Magnus og en gjeng!

Imorgen er det klart for konkurranse i Bodegaen, og det blir spennende. De fleste kjørerne er på plass, blir rart å kjøre her hjemme i Norge igjen. Har ingen nerver foreløpig, men de kommer nok snikende når jeg skal legge meg. Alltid nervepirrende å stå på start, for man vil jo gjerne vise hva man er god for, men i tillegg skal man ta kontroll over det psykiske rundt, og det gjør det hele mer usikkert!
Uansett er det gøy å delta, bli kjent med nye mennesker og treffe igjen gamle kjente. Jeg elsker å konkurrere, selv om jeg nok ikke har det killerinstinktet som skal til for å vinne. Synes det er best å ikke ha for store forventinger, men heller få meg en god overraskelse hvis det går bra! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar