mandag 23. mars 2009

Min første seier!

Fredag morgen var nesten 100 kjørere klare for dyst i Bodegaen (vinkjelleren). Vi fikk IKKE lov til å kjøre inn i facen, men alle gjorde det allikevel. Rask besiktigelse og en kaffe på Slettafjell, klar til start. Jeg hadde ikke 100% oversikt oer linja mi, men hadde planlagt 3 klipper og noen småkanter. Jeg følte meg nesten ikke nervøs på start, det bekymret meg litt, men da jeg satte utfor fant jeg feelingen med engang. Satte alle landingene, og holdt meg på beina, var godt fornøyd med runnet. Det holdt til seier denne kvalikdagen!
Kristina kom fra Sogndal på kvelden, så det ble bare en rask tur opp på bavallstunet, på løpermøte. Formen var ikke så spesielt bra, så det passet fint. Vi lagde litt mat og drakk litt vin, kjørte en rask gjenforening med piker, vin og sang og tok tidlig kveld!

Følte meg enda mer groggy i formen da jeg stod opp lørdag, men hadde ikke følelsen av å ikke ville stå opp, til tross for finaledag! Tok heisen opp i halv ni tida og kjørte ned i Dyrvedalen - onefoot, siden det var veldig tåkete og jeg ikke ville spenne på begge bindingene for tidlig. Det var litt av en tur ja.
Vi måtte vente ca halvannen time før tåken lette fra facen. Var litt kaldt, men dunisen var selvfølgelig på!
Da vi endelig fikk besiktiget var klokka allerede 11.00 og strålene sol! Fant ganske raskt en linje som så fin ut, med et stort og fint drop på slutten. Riktignok i flat landing, men ikke no stress.
Vi gikk opp til start og der gikk det unna. Rakk ikke engang å få nerver før det var min tur.
Satte utfor, tok en fin rulle/hjul på toppen, men lot ikke det stoppe meg. Alt gikk fint helt til jeg kom til klippa i bunn. Rakk bare å tenke: "shit - høyt, oh no, jeg må over den steinen der...." Ollie ut, kom over steinen, nedi med rumpa, men det føltes bare sååå bra! Jeg var stoket resten av dagen, og tenkte ikke på hvordan resultatet skulle komme til å bli.

Da vi kom hjem spiste vi deilig middag, tok noen øl, spilte trommer i et par timer og syklet ned på Fleischer, populært kalt feilskjær.
Jammen meg holdt det til seier og 1500 kr. Jeg var superhappy, men sleit litt med å finne formen. Veldig forkjølet og vondt i halsen. Syklet hjem senere på kvelden, uten å entre noe nachspiel :)

Føles veldig bra å endelig ha vunnet en konkurranse, og selvtilliten er ganske bra nå. Jeg brukte premiepengene til å betale Sauda BCC, det var akkurat det samme beløpet, så da ser det ut som at jeg kommer til å følge hele cupen i år! Det blir sikkert gøy, men er litt usikker på hvordan det økonomiske puslespillet skal gå opp denne gang :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar