lørdag 7. mars 2009

Da sitter jeg nok en gang på gardemoen. Denne gangen går turen til Tignes i Frankrike, og 3. stopp for freeride worldtour.
Det var en veldig hyggelig overraskelse å få wildcard til nok en konkurranse, men ikke så bra for lommeboka, da jeg i skrivende stund har 400 Nkr på konto!
Mamma måtte betale egenandelen for insulinet mitt og låne meg 100 Euro. (Hva skulle en gjort uten foreldre?)
Formen er ikke så verst, til tross for at jeg har mistet 9 timer siden jeg reiste fra Tahoe. Reisen gikk greit, jeg kjørte leiebilen til Reno, fant flyplassen etter å ha surret rundt en time. Fløy til Chicago og måtte vente der et par timer, deretter gikk turen til london. Fikk servert frokost midt på natten, da skjønte jeg ingenting, helt til jeg innså at jeg hadde mistet 6 timer av nattesøvnen. I London hadde jeg 9 timer før neste fly hjem, så jeg bestemte meg for å ta subwayen down town. Hadde bare på meg en kontaktlinse, så jeg så litt dårlig, var kvalm og svimmel der jeg loka rundt i Picadilli circus. Gikk ned til Big Ben, og fikk med meg buckingham pallace. Heldigvis fant jeg ingen kule butikker, så det ble dårlig med shopping. London har fantastisk arkitektur, masse politi og vakter overalt. Elven var temmelig forurenset, så det ble ikke noe bading denne gangen. Det var masse liv utenfor National museum, la spesielt merke til en halvfeit mann som stod med headset og sang og danset etter Michael Jackson. Hillarious!
Jeg vil veldig gjerne tilbake til London engang for å se mer og gå på teater, men det var det jeg fikk med meg for denne gang, i halvsvime!
Tok subwayen tilbake heldigvis tidlig nok til at jeg rakk å ta toget til terminal 5, for så å innse at jeg hadde lagt fra meg sekken på terminal 3. Tok toget tilbake dit, hentet sekken og tok toget tilbake til terminal 5. Sjekket inn, kom meg på flyet og sovnet umiddelbart. Da jeg våknet var vi 20 minutter unna Oslo, jeg hadde ikke engang merket at flyet lettet.
Mamma hadde booket et hotellrom for meg i Oslo, slik at det ikke skulle bli så stress for meg. Hun og Dag kom innover i dag for å hente noe av bagasjen min. Det er jeg veldig takknemlig for, da det hadde blitt en liten formue å betale overvekt i Europa.
Jeg lander i Geneve klokken 19.15, håper jeg finner en buss til Tignes da – har satt Linda på sak!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar