tirsdag 16. april 2013

Terapitrening

Kurs i terapeutisk trening!

Starter opp på Voss Tirsdag 23/4 på Nr1 Fitness.

Hva er dette?

Jeg har utviklet en treningsform som er basert på mine egne erfaringer. Jeg har bak meg en bachelorgrad i Idrett, fysisk aktivitet og helse, to toppidrettskarrierer, to år med ernæring på Atlantisk medisinske høgskole og en lang skadeliste med blant annet nakke og ryggskader. Jeg har diabetes type 1 og har forsket på kosthold  i over 10 år - med meg selv som prøvekanin!

Jeg ønsker å hjelpe andre til å gjenvinne god helse - og få oppleve et smertefritt liv med masse energi og overskudd - og dette gjennom en helt unik treningsform.

Treningen må du nesten bare prøve for å forstå hva jeg mener, men jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan!
Det hele starter med avspenning der vi prøver å legge fra oss alt vi har å tenke på, alt vi skal gjøre og smerter i kroppen. Vi skal forsøke å finne frem tilstedeværelsen i oss selv!
Så går vi over i en oppvarmingsdel, som er basert på litt dans, litt kampsport, armsving og rytmer - det er ingen vanskelig koordinasjon og du vil oppdage hvilket utbytte de ulike bevegelsene har!

Hoveddelen foregår med hjelp av en stokk. Dette er dynamisk, dyp strekking av muskulatur. For å komme skikkelig dypt inn bruker vi stokken som motstand og hjelp! Det er stretching og styrke i en og samme bevegelse.
Grunnen til at vi gjør dette er for å frigjøre muskulaturen - gjøre den mer elastisk! Stram muskulatur for eksempel i brystet vil trekke skuldrene fremover og forårsake smerter i øvre del av rygg og nakke.
Vi behandler ingen symptomer - vi går til kjernen av problemet. Sammen med øvelsene vil det følge noen spørsmål som er ment til deg å reflektere over. Jeg ser på kroppen som en speiling av sinnet og ved å lære og være fullstendig tilstede i det som skjer med oss daglig er starten på en spennende prosess og en vei tilbake til en bedre helse enn du kan klare å forestille deg!
Som avslutning gjør vi balanseøvelser - fordi målet med hele konseptet er å få DEG og kroppen din i balanse!

Dette kurset går som sagt på Voss - og bor du der er det bare å henge seg på!

Det er også mulig å bestille helgekurs der DU bor! Minimum 5 personer kreves.
Send mail til: lottehag@gmail.com for mer informasjon!

Velkommen er DU - som er hvemsomhelst! Enten du har smerter i rygg/nakke, en kronisk sykdom, deprimert eller bare er nysgjerrig på hva dette er og et ønske om god helse!

Jeg gleder meg :-) <3 p="">





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar