tirsdag 20. september 2011

20/9 En herlig dag!

Å kunne ligge i sengen om morgenen og bare dra seg litt, når man egentlig skulle ha vært på skolen - uten å ha dårlig samvittighet!
Blikk møter blikk. Smil møter smil.
Humorisktiske kommentarer løsner litt på trykket eller stemninga.
Hoppe og danse på bobleplast.
Fornøyelige ansikter som får fjellørret til middag og råmelkspudding til dessert.
En kopp nykvernet kaffe og en sjokoladebit av hjemmelaget art - Lykken må vel være dette?
Hele gulvet på rommet er dekket med oppklipte aviser og ukeblader - klare til å bli ny billedkunst.
Resirkulert billedkunst?
På denne skolen er vi veldig opptatt av resirkulering og kompostering.Det å kunne gi tilbake til naturen. Folk står i kø for å bruke biodoen. Altså kompostere sitt eget avfall. Ja, noen står tilogmed opp midt på natten for å bruke den. Ut i bekmørket.

Nå skal jeg sortere litt i tingene mine, som jeg forøvrig har altfor mange av - finne lopper til loppemarkedet vi skal ha 2. oktober. Jeg blir glad av å tenke på at noen andre kan få bruke for det jeg selv ikke bruker lengre.
Senere skal jeg i bassenget. Selv om vannet er kloret, så elsker jeg å flyte rundt i vann. Det gir en underlig følelse av vektløshet.

Ja! Dette må være ekte lykke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar