fredag 27. november 2009

vikarbusiness


Jeg, Charlotte Hagen har i mange år nå drevet med vikarbusiness. Her og der, i vest og øst. Jeg har tilgode å bruke fagkunnskapene mine i denne virksomheten - inntil nå! Jeg jobber i en barnehage to ganger i uken, og der har de baller. Ballene er ganske små, men for kidsa er de ganske store. Det var da jeg tenkte...... hvorfor ikke teste balltrening på de små? det må jo være en ypperlig måte å få inn balanse i ung alder, og ikke minst for å lære å gå. I begynnelsen måtte jeg sette barna på ballen med tvang som hjelpemiddel. Enkelte barn skjønte hva jeg ville ha dem til å gjøre ganske kjapt, mens andre synes det er bedre å bruke ballen som tromme. Enkelte bare sikler på ballen, slik at jeg må gå å desinfisere den til enhver tid.
Jeg har jo lenge tenkt at det må være perfekt å jobbe i en barnehage, for de har så mange kule leker - blant annet det byggesettet dere ser på siste bildet. (det er utrolig hvor kreative barn faktisk er...) Det jeg har oppdaget ved jobben, er at jeg selv synes det er gøy å leke med lego og andre byggeklosser. Jeg elsker å bygge sandslott i sandkassen.... men plutselig tar jeg meg selv i å sitte alene å bygge, uten et eneste barn rundt meg. Det er jo litt bekymringsverdig.
I går måtte jeg spørre min kjære mor om hun synes jeg er barnslig. hun trakk veldig på det.... og etter en stund svarte hun; Det var i grunn et vanskelig spørsmål å svare på... Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke, si eller mene, men er det ikke fryktelig kjedelig å bli så voksen at man ikke kan få leke og utfolde seg akkurat sånn man gjorde som barn? Jeg savner det. Så i dag skal jeg ta frem kassa med lego, og bygge romskip. akkurat sånn jeg gjorde da jeg var 10! Oppfordrer alle til å gjøre det samme :) God helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar