søndag 15. november 2009

Sesongstart i Hemsedal med Bob og jentene!

Etter å ha avsluttet forrige sesong for 1 1/2 mnd siden, bestemte jeg meg for å ta fatt på neste denne helgen. Etter mye om og men kom jeg meg avgårde fredag kveld. Snøen lavet ned, og det var glatt på veien. Jeg gledet meg som en liten unge, det dirret i kroppen og jeg klarte ikke sitte stille. Kom fram til Moen camping klokken 12 på kvelden. Det lovet bra, da jeg møtte kjentfolk allerede under tannpussen. Jeg ble presentert for Bob, bobilen til Marie, som skulle holde oss med tak over hodet denne helgen, så gikk vi og la oss tidlig. 4 forventningsfulle jenter, 1 gatehund fra spania, ved navn Pippa. (Lengre ned på siden kan du og se bilde av "Pippa the driver") og Henry, hunden til Heidi med ukjent bakgrunn.
Vi spratt opp lørdag morgen og var i bakken tidlig. Det hadde snødd en god del i løpet av natten, så det var perfekt å leke seg i skogen. Line, som kjørte ski merket kjapt sesongstarten i låra og mine egne noterte seg pudderkjøringen litt senere på dagen. Vi hadde en fantastisk dag i bakken og var alle i sprudlende humør...... men så begynte problemene å melde seg. Først gikk bobilsbatteriet tomt. Dermed hadde vi ikke lenger noen varme i bilen. Det ble mye fram og tilbake, styr og ordnings, og det endte med at vi parkerte bilen på Øya camping, der vi fikk strømtilførsel til en vifteovn vi lånte av Alex. Jeg og Line tok en liten svipp innom cafeèn for å sjekke stemninga, men fant fort ut at det ikke var stedet å være. Tilbake i Bob fikk vi i oss litt mat og lagde Irish coffee. Sølte Henry veltet min utover blodsukkerapparatet..... Så falt skyvedøra på bilen av og det ble Heidi og Marie som måtte ut å fikse den. Omsider kom vi oss ut, og der gikk det ikke an å gå mer enn to meter før man møtte kjentfolk. Det var utrolig hyggelig å treffe igjen så mange venner og kjente på engang, på et sted. Folk fra Sogndal, Voss, Bergen og Oslo!
Jeg var den siste som kom tilbake til Bob den kvelden, og de andre hadde lagt seg. Da jeg skulle åpne skyvedøra på bilen, falt den jammen av igjen, og jeg prøvde selv å fikse den..... - uten hell. heidi våknet og røsket opp ei list som var i veien. Etter en god stund våknet også Marie, og da ble det fart på sakene!
Søndag morgen regnet det og vi oppdaget fort at vifteoven hadde sluttet å fungerer i løpet av natten. Det var kaldt i bilen. Jeg tenkte jeg skulle vekke meg selv på en effektiv måte, så jeg drakk en redbull og en kaffe - kjempe smart :) Koffeinet overtok kroppen min i noen timer. Skravla gikk på autopilot, jeg hadde ikke lenger kontroll på hva som kom ut av munnen min, og kroppen min vibrerte, Vi kjørte noen turer i bakken. Litt våtere enn dagen før, men helt fint å jibbe litt i løypene! Selvfølgelig stoppet heisen. Vår stol stoppet rett ved 4. stolpe, og selvsagt var det der det tekniske problemet lå. Vi gynget oppi der en god stund og lo rått av den dårlige karmaen som tilsynelatende har fulgt oss hele helgen! Vi vendte nesa hjemover med stopp innom jafs på Gol. Marie og jeg satt bak i stua. Føltes litt som å sitte på kafè, mens Pippa the driver måtte nøye seg med å være passasjer grunnet glatte veier.
Denne helgen ble helt rå. Pudderkjøringen på lørdag veide opp for alle de andre problemene, det var vi alle enige om!

Jeg håper virkelig jeg får være med på nye eventyr med bobilen Bob og jentene igjen!
I innleggene under kan du se bilder fra turen, Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar