tirsdag 20. januar 2009

Her kommer en oppdatering!

Hele turen begynte ganske travelt på Gardemoen, da Nina ikke hadde kommet enda da jeg gikk av toget. Jeg ringte..... her er samtalen. CH: hvor er du? N: hæ? hva mener du? hjemme..... CH: what? hjemme? kødder du? Flyet går jo kl 9... N: Går det ikke kl 13? CH: Shit nei!!! klokka 9. rekker du det?...... N: jeg veit ikke. skal prøve... osv osv.... vel, jeg fikset alt på forhånd, betalte overvekt, hentet bookingcardet, og nina rakk det i siste minutt og ikke er enn det.

I Moskva: Jeg tar ut 20 kr (100 Rubler) av minibanken og nina tar ut 10 kr. hadde misforstått kursen litt, og fikk totalt sjokk da taximannen skulle ha 1000 rubler for å kjøre oss til den andre terminalen... Jeg hadde bestemt meg for å ikke stole på noen og bla bla bla.. men når alt kommer til alt er jeg bare positivt overrasket over russerne som er utrolig vennlige og hjelpsomme og serviceinnstilte. Maten er faktisk kjempe god. Heisene i skisenteret er de skumleste heisene på planeten, da det er 100 meter mellom hver stolpe :)
Det begynte å DUMPE på lørdag, med regn i bånn og litt våt snø på toppen, men vi hadde en super dag i bakken. På søndag hooket vi opp med de finske snowboard jentene og hadde en av tidenes pudderdager, men mange freeridere om beinet, så det ble fort oppkjørt!
Mandag hadde det snødd enda mer, og det var bare å kaste seg utfor det meste som fantes av klipper. Torolf skadet kneet sitt og konkurransen er ute for hans del. (kjipt)


Tirsdag: BIB utdeling, mange slitne kjører, så det ble bare noen få turer. alt var oppkjørt nesten, but hey..... blir ingen konkurranse i morgen, for nå dumper det STORE snøfiller utenfor. (dermed øker skredfaren og de risikerer ikke å sende 60 kjørere opp i samme face.)
Tror alle er happy med det, men det er meldt en del nedbør fremover og mye mildere, så vi får håpe vi får noen dager med klarvær og trygge forhold!

Arrangørenes hovedplan er at alle skal få to run hver på konkurransedag 1, og alle skal få heliride på konk. dag 2.

Kommer tilbake neste gang jeg har netttilgang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar