onsdag 20. januar 2010

Brevant og Aguille de Midi!











Årets beste dag startet i Brevant med en tur i Hotelfacen og fortsatte med to lange turer helt ned til bånn. Ca 1300 høydemeter med god snø og bratte renner. Ble overrasket av et lite sluffskred da jeg skulle ta bilde av de andre, og hadde forøvrig noen deilige, ufrivillige frontflipper på vei ned. Det er morsomt å prøve seg på skikkelig bratte ting - men det trengs absolutt trening.
Kjørte sammen med Ane, cato og Dennis og er glad for at de var tålmodige og ventet på meg som kom pustende og pesende etter på fjøla mi!
Litt utpå dagen hooket vi opp med karsten, Ronny og Pia for en tur opp på aguillen. Min første tur - Karsten var guide!
Jeg gledet meg skikkelig i forkant,men var også litt nervøs da jeg hadde hørt mye snakk om bresprekker og diverse skremmerier. Ble litt svimmel på toppen, er jo tross alt 3800 m.o.h og i begynnelsen måtte vi holde oss fast i et tau da vi gikk over en rygg. Tja, langt ned på begge sider. Men så var det nesten bare deilig cruising nedover og fin fin snø! Litt traverseringer ble det og, og en laaaaang "utmarsj" som ble hakket mer travel for meg på brett.
Vi rakk ikke toget tilbake til sentrum og måtte traske noen høydemeter for å komme tilbake på en transportløype. Men jeg skal si det var verdt alt slitet, for maken til mektig natur skal man lete lenge etter. det var virkelig helt fantastik, og selv om året ikke har vart så lenge enda, ble dette definitivt årets beste dag så langt!!!!!
En godsliten gjeng stakk ned på chambre for en øl etterpå. Godt fornøyd med dagen. Avsluttet det hele med sushi - rett og slett perfekt! (har havnet litt på sushikjøret... men det er vel ikke det værste kjøret man kan være på???)

1 kommentar:

  1. hei charlotte!

    snakk om baksmell og fylleangst vel hjemme...
    sitt på skolen og kope foran datan og virkelig hate det! Tok kvistanalyseeksamen med skjelvende hender og drit-og-dra innstilling i går; resultatet blir nok deretter. Så deilig å se bilder fra turen her! gjør det ikke enklere å sitte på skolen, men klarer ikke å la være å smugtitte sånn ca hvert 5. min..

    Ville bare si at det va den beste turen ever, kan ikkje huske å ha flirt og kost mæ så mye noen gang! Håpe vi tar turen ned igjen iløpet av semestret, og du har bare med å innfinne deg i Chamo da:)

    Pling på når du e i Norge! Hils alle!

    Klem Pia

    SvarSlett