mandag 14. desember 2009

Back in the valley for some pow!










Da familien Jonnson skulle velge seg hytte i Hemsedal tenkte de: Vi tar den hytta som ligger helt øverst. Det er deilig med en liten spasertur opp. Ja, sånn startet altså det hele. Vi kom opp i mørket, parkerte bilen og så var det bare å spenne på seg ski og truger for en halvtimes, stormfull måneskinnstur (uten måneskinn) opp til hytta. Til venstre for Harahorn, langt inne i Grønndalen.
Hytta var jo for øvrig usedvanlig trivelig, og vi fant oss fort tilrette!
Heidi "skravla går i ett" Neerby vekket meg klokken 7 på lørdag og vi spiste oss stappmette på laks, eggerøre og mursteinbrød. Spente på oss truger og ski igjen for en liten morgentur ned til bilen. Det hadde snødd endel i løpet av natten, så det lovet bra for en konge dag i bakken. Vi gledet oss vilt til gummiskogen og blåparken!
Martine, Terje, Christoffer og "paret" ønsket å sove en time lenger, så vi lot de være i fred.
Heidi og jeg er blitt ganske synkroniserte når det gjelder sultfølelse, så vi kjørte i mange, mange timer før det ble lunsj. Det var utrolig gøy. blåparken var imidertid okkupert av en haug med kids som kjørte konkis - men det var superfett å kjøre tottenskogen og gummi`n.
Siden det var Demo-helg og en god del nysnø, betydde det og endel kjentfolk, som iherdig prøvde å få oss med ut på kvelden.... Vi hadde sååå lyst, men for det første hadde det vært rimelig stress å gå på bakglatte langrennski, oppover, en halv time midt på natten og for det andre hadde jeg litt skolearbeid å gjøre. Så det ble hyttekos denne kvelden, og takknemlig var jeg for det. Resten av gjengen på hytta tok badstue og snøbad, mens jeg gjorde unna litt skolearbeid. Vi spiste en bedre middag, tyllet i oss et glass vin hver, før alle var så trøtte at de hoppet i seng. ALLE var trøtte unntatt meg. Hvorfor er jeg aldri trøtt når jeg skal være trøtt, og alltid trøtt når jeg ikke skal være trøtt??? Tar gjerne imot forslag...
Heidi vekket meg tidlig dagen etter og... men det tok litt tid før vi kom oss i bakken, for vi måtte rydde ut og pakke sammen. Det ble en litt krevende langrennstur ned igjen, med bag på ryggen og vekslende snøforhold. JA, gikk på trynet et par ganger!
Allikevel var det ikke mange da vi kom til skianlegget, så vi fikk to gode turer i gummi`n - tilogmed Martine med dårlige knær kunne ikke dy seg. :) (hun holdt seg imidlertid vekk fra klippehoppinga)



Takker for en super helg, det gir god motivasjon for en stakkars, stresset student!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar