mandag 31. august 2009

Her nede i Chamonix går dagene unna. Vi prøver å få lest litt hver dag, både ernæring og fransk. Vi har lagt om kostholdet ganske dramatisk, ved å kutte kraftig ned på karbohydratene og heller spise mer fett. Vi sliter litt med å finne fettholdige matvarer, spesielt jeg som i tillegg ikke spiser melkeprodukter og lite kjøtt. De første dagene gikk jeg rundt og var konstant svimmel - tror kroppen min skrek etter karbiser.
Så ja, det blir mye ernæringsprat om dagen, men det blir og en del trening. er flotte stier som går opp til midtstasjonen på Grand Montee, nesten rett urenfor huset. vi trener Yoga, med Kelly to til tre ganger i uken. Så stikker vi til Sallanches noen dager i uken for å skate. (de har en temmelig stor miniramp der nede, i metall. den er litt skummel, og jeg har allerede slått meg en del. Men utrolig gøy når triksene sitter!)
Så fort vi kan nok fransk til å spørre naboen om det er greit at vi setter opp trampolinen, blir det gøy på den, og jeg håper på å få til litt klatring utover høsten.
Sliter fremdeles litt med ymse skader. Skulder/nakke, den ene, for å ikke snakke om den andre ankelen og håndleddet. Men jeg prøver stadig å bremse meg selv litt, selv om det ikke er så lett!

Om noen uker fra nå av setter vi oss i bilen og kjører mot varmere strøk, for å surfe, skate og forhåpentligvis studere litt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar